Výskum v teórii vyučovania fyziky vychádza z dlhoročných skúseností z prípravy učiteľov fyziky pre všetky stupne škôl. Tento výskum je zameraný najmä na:
- rozvoj metód, foriem a inovácie obsahu vo vyučovaní fyziky na ZŠ a SŠ,
- štúdium poznávacích metód fyziky v didaktickom modeli so zameraním na kreativitu žiakov vo vyučovaní fyziky s cieľom rozvíjať špecifické schopnosti, talent a nadanie prostredníctvom FO,
- štúdium metód samostatnej práce žiakov s dôrazom na využívanie moderných vyučovacích prostriedkov, experimentálnych metód a moderných informačných technológií,
- význam motivácie vo fyzikálnom vzdelávaní, tvorivé riešenie fyzikálnych úloh a fyzikálnych problémov,
- počítačom podporované experimenty vo vyučovaní fyziky,
- humanizácia vyučovania fyziky a prírodovedných predmetov (voľnočasové aktivity) problematiku e-learningu v dištančnom vzdelávaní a pod.